vrijdag 30 januari 2009

GELUIDSOVERLAST?


Een bewoner van de Hammarskjöldplaats heeft de volgende mail aan de BOO gezonden:

Geachte heer, mevrouw,

Sinds een maand, mogelijk langer, heb ik problemen met een bepaald geluid. Dit geluid is vooral 's avonds tot de ochtend te horen en het begint aardig doordringend te worden.

Het geluid lijkt op een draaiende motor, eentje die zo te horen aardig wat toeren maakt. In het begin dacht ik dat ik een vliegtuigmotor hoorde, maar toen het geluid maar niet wilde stoppen, zou het toch wat anders moeten zijn. Ook zakt soms het geluid in klank (minder toeren?) en volume, maar gaat vrij snel (binnen een minuut) weer terug naar het oude niveau.

Ik moest toen ook denken aan de overlast die eerder vorig jaar werd veroorzaakt door E.ON, maar het geluid lijkt niet van die kant te komen. Ik woon zelf in de Hammarskjöldflat en het geluid viel me als eerste op aan de zuidzijde (balkonzijde) van de woning, ook doordat ik aan die kant een raampje open had staan. Inmiddels hoor ik het geluid juist aan de andere kant (galerijzijde), met de raampjes dicht. Aangezien ik ook aan die kant slaap, is het geluid des te vervelender, mijn nachtrust is dan ook al een tijdje niet meer in orde. Ik heb nog gekeken of het de verwarming zou kunnen zijn, maar nadat ik de kraan daarvan had dichtgedraaid, bleef het geluid aanhouden. Daarbij is het geluid ook buiten te horen wanneer ik op de galerij sta.

Heeft u misschien al meer meldingen binnen gekregen over dit probleem? Is er bij u bekend, waar er motoren continu draaien in de wijk of in de buurt van de wijk, die dit geluid zouden kunnen veroorzaken?

Met vriendelijke groet,

Naam van de afzender is bij de BOO bekend.

Onze vraag is nu of er meer bewoners zijn die dit geluid in hun omgeving horen? Zo ja, wilt u dit dan aan ons laten weten, wij zullen dan de werkgroep Breed Wijkbeheer vragen hier aandacht aan te gaan schenken. Uw reactie kunt u zenden aan info@boo.nl


>>Ga naar website BOO>>

Geen opmerkingen: